Administrator Pana/Pani/Państwa danych osobowych, tj. „Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Chańko” z siedzibą w Szczecinie, ul. Kaszubska lok. 404, zwana dalej Kancelarią przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową w domenie https://www.adwokat-chanko.pl
Dane gromadzone w dziennikach logów są wykorzystywane przez Kancelarię wyłącznie do celów administrowania stroną internetową.
Gromadzenie danych
Zgodnie z przyjętą praktyką większości stron WWW, Kancelaria przechowuje zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący:
publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie ( może to być bezpośrednio komputer użytkownika),
nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP o ile jest możliwa,
nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
czas nadejścia zapytania,
pierwszy wiersz żądania HTTP,
kod odpowiedzi HTTP,
liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do strony Urzędu nastąpiło przez odnośnik,
informacje o przeglądarce użytkownika,
informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi stronę www Kancelarii. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, analizujemy pliki z logami w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
Wykorzystywanie danych
Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz siecią Kancelarii. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis.
Mechanizm Cookies na stronie internetowej Kancelarii
Kancelaria stosuje mechanizm plików „cookies” (niewielkie pliki tekstowe), które podczas korzystania z naszej strony internetowej zapisywane są przez serwer Kancelarii na dysku twardym urządzenia końcowego osoby korzystającej ze strony www Kancelarii ( zwanej dalej Klientem ) na potrzeby uproszczenia i przyspieszenia działania strony www ( np. poprzez zapamiętanie poprzednio otwartych tekstów i szybsze ich ponowne wczytywanie). Pliki „cookies” są nieszkodliwe dla komputera, jak również dla użytkownika i jego danych. Każdy Klient może je włączyć lub wyłączyć w ustawieniach własnej przeglądarki.
Zamieszczenie plików cookies następuje za zgodą Klienta.
Kancelaria może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP) Klienta.
Klient może wyrazić zgodę na przechowywanie przez Kancelarię na jego komputerze plików cookies.
Pliki cookies nie gromadzą danych osobowych Klienta, nie zmieniają konfiguracji jego komputera, nie służą do instalowania bądź deinstalacji jakichkolwiek programów komputerowych, wirusów lub trojanów, nie ingerują w integralność systemu bądź danych Klienta, nie są przetwarzanie przez inne serwisy internetowe i mogą być w każdym momencie usunięte przez Klienta.
Kancelaria stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, i są one przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta do czasu opuszczenia strony internetowej Kancelarii bądź wyłączenia oprogramowania przeglądarki internetowej. „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem jednak możliwości identyfikacji użytkownika, możliwości logowania i utrzymywania sesji Klienta na każdej kolejnej stronie systemu,
dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Klienta oraz określenia jego profilu w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google, Jeśli Klient nie chce otrzymywać plików cookies, może w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania ( danej przeglądarki internetowej).
Przykładowe opcje edytowania w popularnych przeglądarkach:
Mozilla Firefox: support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
Safari: http://safari.helpmax.net/pl/ochrona-i-prywatnosc/zarzadzanie-plikami-cookie/
Kancelaria informuje, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić poprawne korzystanie ze strony internetowej Kancelarii.
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej RODO informujemy, iż:
1) Administratorem Pana/Pani/Państwa danych osobowych jest: „Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Chańko” z siedzibą w Szczecinie, ul. Śląska 40/5. Z Administratorem można kontaktować się, w tym także w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, pod nr tel. +48 517 861 902, pod adresem mailowym: kontakt@adwokat-chanko.pl lub listownie na adres: „Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz Chańko „, ul. Śląska 40/5, 70-432 Szczecin
2) Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:
a/ zawarcia i wykonania przez Administratora umowy zlecenia na obsługę prawną; pod pojęciem obsługi prawnej rozumie się również udzielenie Klientowi porady prawnej i sporządzenie opinii prawnej, umowy lub wskazanych przez Klienta pism;
b/ zawarcia i wykonania przez Administratora (jego wspólników i osób współpracujących: adwokatów, radców prawnych, aplikantów adwokackich i radcowskich) umowy na prowadzenie sprawy lub spraw sądowych zleconych Administratorowi, w tym w oparciu o udzielone pełnomocnictwo lub pełnomocnictwa do prowadzenia spraw wskazanych w treści pełnomocnictw i dokonywania w oparciu o te pełnomocnictwa czynności prawnych w Pana/Pani/Państwa imieniu;
c/ wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, którymi są w szczególności realizacja wymagalnych roszczeń Administratora lub w celu obrony przed roszczeniami związanymi z zawartymi umowami, o których mowa powyżej w ppkt a-c, na drodze postępowania sądowego oraz egzekucyjnego;
d/ zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia na terenie objętym monitoringiem wizyjnym Administratora – teren przed biurem Administratora, na parterze klatki schodowej, sekretariatu oraz w poczekalni biura (przy wejściu do biura) jest monitorowany wizyjnie;
3) Podstawa prawna przetwarzania:
– art. 6 ust. 1 pkt b/ RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
– art. 6 ust. 1 pkt c/ RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze
– art. 6 ust. 1 pkt f/ RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora
– art. 9 ust. 2 pkt f/ RODO – przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy;
4) Prawnie uzasadnionymi interesami realizowanymi przez Administratora lub stronę trzecią, której Administrator powierzył te dane do przetwarzania, są w szczególności:
– realizacja wymagalnych roszczeń Administratora, w tym działań windykacyjnych w szczególności na drodze postępowania sądowego oraz egzekucyjnego,
– zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na terenie objętym monitoringiem wizyjnym,
5) Odbiorcą danych osobowych będą: Administrator oraz podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności osoby współpracujące z Administratorem w oparciu o zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym zajmujące się obsługą informatyczną, księgowo-rachunkową oraz podmioty zajmujące się świadczeniem, na zlecenie Administratora, usług prawnych, a także Pani/Pana/Państwa przeciwnicy procesowi i ich pełnomocnicy. Dane osobowe mogą być również przekazane operatorom pocztowym, właściwym organom wymiaru sprawiedliwości ( Sądy, Policja, Prokuratura, Komornicy ), właściwym urzędom państwowym lub samorządowym, jeśli prowadzenie powierzonej nam sprawy wymaga przekazanie w/w podmiotom Państwa danych osobowych, a także podmiotom archiwizującym lub usuwającym dane osobowe, przy czym podmioty te przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem. Odbiorcami danych osobowych mogą być również podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawnych. W każdym przypadku przekazania danych Administrator zapewnia, że odbędzie się to zgodnie z prawem. Pani/Pana dane nie będą przekazywane odbiorcom znajdującym się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
6) Przetwarzaniu podlegają następujące dane osobowe: podane w zawartych z Administratorem umowach oraz dane przekazane w ramach zleconych Administratorowi do prowadzenia spraw, w tym także adres IP komputera Klienta jeśli korzysta z niego w celach kontaktowania się z Administratorem. Przetwarzaniu podlegać mogą również inne dane, które ujawnione są w ogólnie dostępnych jawnych rejestrach przedsiębiorców, w tym w CEIDG oraz w Krajowym Rejestrze Sądowym, a także dane osobowe przekazane lub ujawnione w ramach realizacji umów wskazanych w pkt 2 ppkt a i b;
7) Dane osobowe będą przechowywane przez okres realizowania przez Administratora celów do których dane zostały udostępnione, w szczególności okres niezbędny do realizacji umów wskazanych w pkt 2, okres niezbędny do wyegzekwowania ewentualnych niezapłaconych należności na rzecz Administratora wynikających z zawartych umów, w tym okres przedawnienia wzajemnych zobowiązań Administratora i osoby, której dane dotyczą, a także okres niezbędny dla zapewnienia zgodnego z prawem przechowywania dokumentów księgowych, w tym na potrzeby ewentualnych kontroli właściwych organów państwowych; Po upływie tych okresów, dane osobowe zostaną usunięte.
Dane osobowe w postaci wizerunku zarejestrowanego przez monitoring wizyjny znajdujący się w lokalu Administratora (w Kancelarii) są usuwane po 3 tygodniach, chyba że ich dłuższe przetwarzanie wynika z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości;
8) Posiada Pani/Pan prawo:
– prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
– ich sprostowania (poprawienia), usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych ( jeśli jakieś dane zostały przekazane w oparciu o zgodę ) bez wpływu jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem;
– wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w związku z naruszeniem zasad przetwarzania danych osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)
9) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu wykonania umów z Administratorem wskazanych w pkt 3, ewentualnie podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów.